Hersenspinsel: DS 3 Voiture

Hersenspinsel: DS 3 Voiture

Onlangs deelde ik de volgende hersenspinsel met mijn vriend: “hoe erg zou het zijn als daadwerkelijk overal een label op zat met de functie van het artikel?”. ‘Vino’ op wijnglazen, ‘L’eau’ op waterglazen’ en ‘Books’ op de boekenkast zijn slechts enkele voorbeelden van het aanbod van het bekende Rivièra Maison (RM). In een wereld waar het steeds makkelijker is om alles te consumeren, zijn er merken zoals RM die het leven nog net even makkelijker maken! Voor kinderen is het perfect, daar ben ik het helemaal mee eens, maar het merk richt zich op een volwassene doelgroep…

Om in te spelen op deze trend bedacht ik een auto i.s.m. RM; de DS 3 Voiture. Voiture, omdat het Frans is voor auto en een DS 3 omdat het een dochtermerk is van het Franse automerk Citroën — vond ik passend.

Home is where the car is…

Ondanks dat ik geen fan ben van het RM-merk, intrigeert het me dat er zo’n grote groep fan is van het merk dat letterlijk o-ver-al labels op plakt. Blijkbaar hebben we behoefte aan een informatievoorziening die ons continu toont waar het product voor is. En dat natuurlijk alles in een sierlijk handgeschreven font. Een trend die op dit moment ontzettend populair is.

De DS 3 Voiture; een limited edition samenwerking met Rivièra Maison!

Als basis heb ik de landingspagina genomen van de limited edition DS 3 Racer en deze ingevuld met een beige-kleurenpalet en dito beelden. Een grijzig olijfboompje om mee af te trappen, en ruimte te bieden voor tekst. Gevolgd door het eerste beeld van de auto en enkele sfeerbeelden; een vrouw die verlangt naar warmte, stijlvolle hoofdsteunen in beige-tinten en een foto van de wegen in Parijs.

 

Living the brand

Het hoofd van een creatieveling staat niet stil. En zo ook niet die van mij. Natuurlijk heb ik het huidige merk bestudeerd en vond ik accessoires voor de auto ook passend. Daarbij koos ik voor een rieten mand (niet te missen in de huidige collectie) en een zacht ‘neerplof-kussens’. Ik ben overigens niet doorgeslagen in het interieur van de auto met labels, door bijvoorbeeld de hoofdsteunen in de auto te voorzien van ‘tête’. Dat is vaak gevaarlijk, maar ik heb me weten in te houden. Het autoparfum-huisje op het dashboard heb ik niet verzonnen, dit product is al te koop!

prev
next

Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *