36 Days Of Type

Persoonlijk project  |  2018

36DaysOfType is een project die designers uitnodigt om hun interpretatie te geven van de letters en cijfers van het ons alfabet. Ik volg ze al een tijdje op Instagram en besloot zelf ook deel te nemen. Mede omdat typografie me intrigeert en het gebruik van grote lettertypes en handwriting een van de blijvende trends in design is. Hieronder enkele van mijn favorieten uit de serie.

Typografie is koning

Niet alleen in drukwerk, op posters of in logo’s is typografie een graag geziene gast. Typografie is nog steeds een grote trend in design. Website headers die 50% bestaan uit een tof lettertype die vertellen van wie de website is, of wat het product kan. Maar ook muziekvideo’s die uit diverse lettertypes bestaan bewijzen dat typografie, naast de content die zij visualiseren, koning is!

Letters uit de losse pols

Enkele letters heb ik geschreven. Dat klinkt heel eenvoudig, maar niks is minder waar. Sommige krullen zijn niet rond genoeg. Gelukkig heb ik dan altijd nog mijn software om bij te springen, maar zo uit de losse pols is tof wel toffer! Ik teken al van jongs af aan en dat voelt heel natuurlijk, maar op zo’n tablet is dat gevoel minder. Gelukkig heb ik een ijzeren wil. De j, l en y heb ik via Adobe Draw getekend. De komende maanden ga ik wat meer met de tablet aan de slag, dat schept toch weer wat extra mogelijkheden voor mezelf en natuurlijk mijn klanten.

Bekijk de volledige serie op Behance